7 Ocak 2009 Çarşamba

Aşağıdaki unsurlar bir çocuğun kendini güçlü hissetmesinde rol oynar (Grotberg, 1995):

Çevremde güvenebileceğim ve ne olursa olsun beni sevecek insanlar var.

Çevremde bana sınır çizebilecek kişiler var böylece tehlike ya da sorun olmadan ne zaman durabileceğimi biliyorum.

Çevremde bana bir şeyi nasıl doğru olarak yapabileceğimi kendileri bana model olarak gösteren kişiler var.

Çevremde kendi başıma öğrenmemi isteyen kişiler var.

Çevremde hasta olduğumda, tehlikede olduğumda ya da öğrenme ihtiyacım olduğunda yardım edecek insanlar var.

İnsanların sevip, hoşlanabileceği bir insanım.

Başkaları için hoş şeyler yapmaktan ve ilgimi göstermekten mutluyum.

Kendime ve başkalarına saygılıyım.

Yaptığımın sorumluluğunu almaya istekliyim.

İşlerin iyi olacağına eminim.

Beni korkutan ya da sıkan şeyler hakkında başkalarıyla konuşabilirim.

Kaşılaştığım problemleri çözecek yollar bulabilirim.

Doğru olmayan ya da tehlikeli bir şey yaptığımı hissettiğimde kendimi kontrol edebilirim.

Biriyle konuşmak ya da bir şeyi yapmak için uygun zamanı kestirebilirim.

İhtiyacım olduğunda bana yardım edecek birini bulabilirim.

Sağlıklı ve güçlü çocuklar yetiştirebilmek için bu özellikler önemlidir. Aileler ve eğitimciler çocukların güçlü olmalarına yardımcı olmalıdırlar. Çocuklar tek başlarına güçlü olamazlar. Çocukların, gücü geliştirici ve kendileri de güçlü yetişkinlere ihtiyaçları vardır. Burada yetişkinlerarası iletişim önemli bir rol oynayacaktır.

http://www.indigodergisi.com/leylafetihi28.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder